Mama

Pomysły na dania szybkie i zdrowe dla zabieganych mam

pomysły na dania szybkie i zdrowe dla zabieganych mam

Przez pierwsze miesiące z moimi bliźniakami nie miałam zbytnio czasu ani ochoty na gotowanie. Zwróciłam się o pomoc do dietetyka, aby przygotował dla mnie zbilansowaną, zdrową dietę dla mamy karmiącej tak, abym nie przybierała dodatkowych kilogramów. Zależało mi na daniach, których przygotowanie zajmuje niewiele czasu. 

Dieta oparta jest na węglowodanach złożonych, białkach i tłuszczach. Ilości składników dla Ciebie mogą się różnić, w zależności od tego ile kalorii dziennie potrzebujesz w przeliczeniu na masę ciała i aktywność.  Przy karmieniu spalasz dodatkowo o 200-500 kalorii więcej, a przy bliźniakach podwójnie. Bardzo ważną kwestią jest regularność spożywanych posiłków. Pierwszy posiłek powinno się zjeść w ciągu godziny od wstania, kolejne w odstępach 3-4 godzinnych.

W przypadku ciepłych dni i karmienia, ogromne znaczenie ma wypijanie dużej ilości płynów, najlepiej wody niegazowanej, o niskiej zawartości sodu. Mleko uwzględnione jest jako 1.5%. Najlepiej wybierać pieczywo pełnoziarniste (uwaga nie – wieloziarniste! ), razowe lub graham. Przepisy na II śniadanie są tak pomyślane, aby można je było zapakować do pojemniczka lub buteleczki.

Dzień 1

I Śniadanie: grzanki z szynką, serem i ananasem , udekorowane natką pietruszki, kawa z mlekiem

2 kromki pieczywa tostowego, pełnoziarnistego  posmarować cieniutko masłem, położyć plasterek szynki, ananasa i przykryć połową plastra sera żółtego. Wstawić do rozgrzanego piekarnika aż ser lekko się roztopi. Posypać posiekaną pietruszką.

II Śniadanie:  winogrono białe i czerwone (po dwie garście każdych) skropione łyżką jogurtu naturalnego, herbata/woda mineralna

Obiad: Grillowany łosoś z mango w sosie pomarańczowym, woda mineralna

Rozgrzać oliwę z oliwek na patelni, dodać pokrojone mango (70g), pół papryki czerwonej, pokrojonej w malutką kosteczkę i posypać szczyptą kurkumy. Dusić na małym ogniu pod przykryciem przez 5 minut. Podlać wodą i dalej dusić przez 10 minut aż składniki będą miękkie. Wlać na patelnię sok z pomarańczy (70g) i gotować aż sos zgęstnieje. Wymieszać z kolendrą, doprawić świeżo zmieloną solą (polecam morską/himalajską) i pieprzem.

Łososia smażymy osobno na patelni do grillowania. Przyprawiamy go świeżo zmieloną solą i pieprzem.

Do dania dokładamy pół woreczka (50g) ugotowanego ryżu basmati lub kaszy jaglanej.

Podwieczorek: jabłko pieczone z miodem, płatkami owsianymi, słonecznikiem i imbirem

Jedno jabłko umyć, odciąć górę i wydrążyć gniazdo. W rondelku przez 3 minuty podgrzać płatki owiane ( 1 łyżka), miód (łyżeczka), odrobinę wody i słonecznik (łyżeczka), doprawić szczyptą imbiru.  Środek jabłka wypełnić tak przygotowaną masą, włożyć do o naczynia żaroodpornego i piec w piekarniku przez 20 minut w temperaturze 190 stopni.

Kolacja: jajko na twardo z kanapką z pieczywa pełnoziarnistego, pomidorem, ogórkiem i szczypiorkiem

 

Zapisz się na NEWSLETTER 

a otrzymasz więcej przepisów

w PREZENCIE!

 

No Comments
Leave a Reply