Mama

Szybkie i zdrowe dania dla zabieganych mam – dzień 2

Szybkie przepisy dla zabieganych mam

Zgodnie z najnowszą wiedzą, mama karmiąca piersią może jeść praktycznie wszystko. Ważne, żeby odżywiała się zdrowo i dostarczyła organizmowi niezbędne składniki odżywcze, witaminy i mikroelementy. Powinna unikać wysoko przetworzonej żywności, fast foodów, słodyczy i cukrów prostych. Jeśli u dziecka nie obserwuje się żadnych niepokojących reakcji, nie ma powodu eliminować produktów z diety. Jak więc przygotować zdrowe i smaczne posiłki, nie tracąc wiele czasu na gotowanie? Przedstawiam kolejny dzień z mojej zbilansowanej diety, opracowanej przez dietetyka dla mamy karmiącej. Dieta opiera się na daniach zdrowych i co najważniejsze – szybkich w przygotowaniu. 

Dieta przeliczona jest na podstawie mojego zapotrzebowania energetycznego. U Ciebie może być większe, dlatego ilości podane są tylko orientacyjnie, dla sprawdzenia proporcji. Więcej o diecie i innych pomysłach na szybkie dania dla zabieganych mam pisałam tutaj.

Dzień 2

Śniadanie: letnia owsianka i czarna kawa

3 łyżki stołowe płatków owsianych zalewamy przegotowaną, ciepłą wodą. Dodajemy garść borówek i 2 łyżki stołowe ulubionych orzechów albo ich mieszanki (tylko nie solonych!).

II Śniadanie: sałatka z serem feta i woda mineralna

Do sałaty lodowej albo gotowej, umytej mieszanki sałat, dorzucamy 20 kostek sera feta  np.  Apetina. Dodajemy pomidorki w dowolnej ilości, oliwki (około 10 sztuk) i łyżeczkę oliwy z oliwek.

Obiad: spaghetti meksykańskie i woda mineralna

Składniki:  Makaron pełnoziarnisty 40 g, cebula 1/2 szt., kukurydza 1/4 puszki, fasola czerwona 1/2 puszki, pomidory krojone w zalewie 1/2 puszki, ser parmezan 25 g, oliwa z oliwek/olej rzepakowy 1 łyżka, ząbek czosnku, sól, tymianek, rozmaryn, papryka ostra (przyprawa)

Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Na rozgrzany olej/oliwę wrzucamy pokrojoną cebulą oraz czosnek i dusimy kilka minut. Gdy zmiękną, wrzucamy kukurydzę, fasolę czerwoną i chwilę gotujemy aż fasola zmięknie. Dodajemy pomidory z puszki, doprawiamy przyprawami ziołowymi i papryką, solimy i doprowadzamy do wrzenia. Układamy na talerzu ugotowany makaron, warzywa z patelni i posypujemy startym serem.

Podwieczorek: sałatka owocowa z jogurtem i woda mineralna/herbata/kawa

Do przyrządzenia sałatki potrzebujemy dwie garście winogron, jabłko, plaster świeżego ananasa oraz 2 łyżki stołowe jogurtu naturalnego.

Kolacja: gotowane warzywa z jajkiem i herbata/woda mineralna

Mieszankę ulubionych warzyw (np. chińską mrożoną) wrzucamy na patelnię, smażymy na oliwie z oliwek (1 łyżka). Gdy warzywa zmiękną, wbijamy jedno jajko i smażymy dalej.

Smacznego 🙂

Zapisz się na NEWSLETTER (prawa zakładka)

a otrzymasz więcej przepisów

w PREZENCIE!

No Comments
Leave a Reply